• Blog

Een onmisbare call-to-action in 5 stappen!

Een leadgenerator maken is heel eenvoudig. Dat is zeker! Maar je wil natuurlijk zo veel mogelijk leads verzamelen. Een goede call-to-action is daarom van groot belang. Hoe zorg je er voor dat mensen ingaan op jouw call-to-action en hun e-mailadres achterlaten? Dit zijn de 5 belangrijkste zaken waar je op moet letten.

  1. Kies een beloning

    Mensen zijn sneller geneigd om informatie over zichzelf te geven als er een beloning aan vast hangt. Kies daarom iets dat je hen kan geven in ruil voor een e-mailadres. Wat dat juist is, belis je natuurlijk zelf. Je kan kiezen voor een korting, informatie, exclusiviteit,...

    Enkele concrete voorbeelden bij elk type beloning:

    Korting: Ontvang nu 10% korting. Vul hieronder jouw e-mailadres in.
    Informatie: Ontvang nu jouw gratis e-book. Vul hieronder jouw e-mailadres in.
    Exclusiviteit: Krijg toegang tot ons exclusief tijdelijk artikel. Vul hieronder jouw e-mailadres in.
  2. Leg de focus op wat ze krijgen

    Benadruk wat ze krijgen als ze hun e-mailadres geven en niet wat ze moeten geven om voordelen te ontvangen. Ga uit van de wensen of de hoogste bruikbaarheid voor de lead.
  3. Kies de bewoording zorgvuldig

    De manier waarop de CTA geschreven is heeft een grote invloed op het succes ervan. Probeer dan ook verschillende manieren uit om hetzelfde te zeggen en kijk welke CTA het meest succes heeft. Gebruik werkwoorden of woorden die aanzetten tot actie.

    Voorbeelden van woorden die goed werken: start, stop, bouw, ontdek, leer,...

    Negatieve woorden werken ook goed omdat ze ervoor zorgen dat je als onderneming eerlijker over komt. Voorbeelden van woorden die goed werken: ziek, verward, bezorgd,... Probeer vooral zelf uit welke woorden het best werken voor jou.
  4. Hou het speels - kies de gepaste tone of voice

    Een beetje fun of een humoristische noot mag zeker in de CTA. Afhankelijk van jouw doelpubliek kan je wat losser worden in jouw bewoording. Zo spreek je jouw doelpubliek nog meer aan. Het belangrijkste is dat het taalgebruik in jouw CTA overeenkomt met het taalgebruik van jouw doelpubliek.
  5. Wees duidelijk

    Maak duidelijk wat leads krijgen eenmaal ze hun e-mail geven. Probeer steeds zo doorzichtig mogelijk te zijn in de communicatie naar leads toe zodat, eenmaal je hen contacteert het ook voor hen direct duidelijk is waarom ze een mail krijgen.

Wil jij ook jouw onderneming zien groeien? Maak vandaag nog jouw GRATIS account aan op cleverbots.ai!


Toffe case?
Geef ons wat breintjes!