• Blog

Zijn chatbotambassadeurs de nieuwe influencers?

Door artificiële intelligentie begrijpen we mensen steeds beter en communiceren we op gepastere wijze met onze doelgroep. Een van de methodes om rechtstreeks naar je doelgroep te communiceren is aan de hand van een influencer.

Virtuele ambassadeurs trekken de identiteit van het merk door, ze gaan in interactie met mensen op op de meest natuurlijke manier die bestaat, namelijk conversatie.

Met zo’n conversationele chatbot als ambassadeur zijn er 3 belangrijke voordelen:

  1. Er is een lage kans op onverwachte controverse over interacties die de bot heeft met de doelgroep. Alle content is zorgvuldig gecureerd.
  2. Er is een enorme creatieve vrijheid, je spreekt de doelgroep exact aan op de manier die jij wilt(5 tips voor de perfecte chatbotdialoog). Je trekt je merkstrategie precies zo door zoals jij wil.
  3. De interactie gebeurt de klok rond elke dag, doorheen het volledige jaar.

Lees hier 9 dingen die je nog niet wist over chatbots.

Chatbots hebben het potentieel om in real-time een één-op-één interactie te voeren die conversationeel en intelligent is. Merken kunnen op die manier hun engagement op een heel persoonlijke manier doorvoeren.

De ambassadeurs leven op de kanalen waar het meeste mensen aanwezig zijn. Zo’n 2 miljard gebruikers zijn actief op Facebook Messenger.


Benieuwd naar een brand ambassador voor jouw onderneming? Vraag je demo aan of vul het contactformulier in.

Like this case?
Show us some brains!