• nieuws & cases

    Ontdek hier onze laatste nieuws en cases

  • Blog
woensdag 3 juli 2019

Vanwaar komen die chatbots ineens?

Je komt ze meer en meer tegen maar toch vallen conversaties vaak tegen. We houden te veel vast aan vorige manieren van interacties ontwerpen en daarom falen ze. Welke interactievormen zijn dit en hoe uit dit zich bij chatbots?

lees meer
  • Blog
dinsdag 2 juli 2019

Waarom je een chatbot ziet als een vriend.

Je ziet jouw chatbot onbewust als een vriend. Je wil hem dus niet per se constant het leven zuur maken en je wil zelfs samenwerken. Hoe gebruik je dit inzicht voor het bouwen van een chatbot, Ik vertel het je!

lees meer
  • Case
maandag 24 juni 2019

Van Der Bauwhede verkoopt veranda's met een chatbot

Veranda's verkopen met een chatbot. Kan dat? Veranda's Van Der Bauwhede geeft het voorbeeld met een leadgenerator chatbot op hun website.

lees meer
  • Blog
donderdag 6 juni 2019

3 voordelen van conversationele chatbots als brand ambassador

Artificiële intelligentie helpt om de conversationele flow te optimaliseren en efficiënter te communiceren naar je doelgroep. Er zijn 3 belangrijke voordelen!

lees meer
  • Blog
dinsdag 4 juni 2019

Een persoonlijke gids op je website: de e-commercebot

Hoe gemakkelijk zou het zijn om te vragen aan een chatbot waar een product zich bevindt op de website, en dat op elk moment van de dag?

Gelukkig leven we ondertussen in het jaar 2019 en is dit allemaal mogelijk!

lees meer
  • Case
  • Blog
dinsdag 28 mei 2019

Floyd weet het perfecte festival voor jou!

Chatbots hebben niet altijd een marketingdoel, ze kunnen ook ingezet worden als entertainment. Floyd de Festivalbot is daar een mooi voorbeeld van. Aan de hand van vijf vragen kan hij je vertellen welk festival past bij jou!

lees meer
  • Blog
vrijdag 24 mei 2019

5 taken waarmee een chatbot de recruiter helpt

Een HR consultant kan beroep doen op de deskundigheid van een chatbot. Zo komt er meer tijd vrij om zich te focussen op het persoonlijk contact met de kandidaat.

lees meer
dinsdag 21 mei 2019

Een emotionele chatbot met empathie, dat bestaat helemaal niet!

Chatbots die je begrijpen, neen echt begrijpen, bestaan die eigenlijk wel? Dankzij AI zijn chatbots al heel goed geworden in het begrijpen van de intenties van de chatter. Hoe goed zijn ze echter in de emotie begrijpen die gepaard gaan met een conversatie? Dat valt wel mee, zo blijkt. Al gaat dat niet altijd helemaal vanzelf.

lees meer
  • News
donderdag 9 mei 2019

Vacature: Account & Delivery Manager

Als Account & Delivery manager bij Clever ben je de brug tussen onze klanten en het development team en zorg je voor de vlotte oplevering van alle projecten. Je begeleidt het project van definitie tot oplevering en bouwt een relatie op met de klant.

lees meer
  • Blog
maandag 6 mei 2019

5 tips om je lead generation te optimaliseren

Moeite met het genereren van leads? Implementeer een chatbot in je marketing en maak van deze taak een eitje. Lees hier de 5 tips hoe je dit kan bereiken.

lees meer
  • Blog
dinsdag 23 april 2019

Verschaf 24/7 informatie over de verkiezingen in je gemeente of stad a.d.h.v. een chatbot

De gemeentelijke en provinciale verkiezingen zijn net achter de rug en de Europese staan vlak voor de deur. Tijd om de inwoners van je gemeente of stad in te lichten over de organisatie van zondag 26 mei 2019. Door een chatbot in te schakelen, informeer je de inwoner snel en gemakkelijk over tal van praktische zaken binnen je gemeente of stad.

lees meer
dinsdag 16 april 2019

Vacature: (Digital) Marketing Manager

Clever is op zoek naar een gemotiveerde medewerker met een vlotte pen, namelijk een (Digital) Marketing Manager. Ben je gebeten door de online content marketing en heb je een overvloed aan creatieve ideeën? Werk dan samen in een jong team aan een communicatie- en contentplan om Clever te laten groeien in de digitale wereld.

lees meer
  • Blog
dinsdag 9 april 2019

4 redenen om een chatbot in te schakelen bij het plannen van een vakantie

Een vakantie plannen is soms stressvol en neemt veel tijd in beslag. Met de hulp van een chatbot loopt dit proces gemakkelijker en sneller. Hoe helpt een chatbot bij het organiseren van een zalige reis?

lees meer
maandag 25 maart 2019

Vacature: Backend Developer

Clever is op zoek naar een Backend Developer om onze groei te ondersteunen.

Als Backend Developer werk je mee aan het ontwerp en de verdere ontwikkeling van ons chatbot platform. Je zoekt mee naar nieuwe oplossingen en test nieuwe technologieën uit die ons platform klaarstomen voor de toekomst.

lees meer
  • News
maandag 25 maart 2019

Vacature: Full Stack Developer

Als Full Stack Developer werk je mee aan het ontwerp en de verdere ontwikkeling van ons chatbot platform. Je zoekt mee naar nieuwe oplossingen en test nieuwe technologieën uit die ons platform klaarstomen voor de toekomst.

lees meer
  • News
zaterdag 23 maart 2019

Vacature: Operations & Delivery manager

Als Operations manager bij Clever ben je de rechterhand van de CEO en zorg je voor een performante structuur en organisatie van het bedrijf. Je zorgt eveneens voor de organisatie van de interne administratie (facturatie, HR, office management). Dit is een job voor iemand die zelf graag gestructureerd werkt en met passie ondersteuning biedt aan diverse teams en activiteiten.

lees meer
  • Case
vrijdag 8 maart 2019

Fré van de VUB, de conversationele chatbot

Samen met Shortcut maakte Clever een sympathieke quizbot genaamd Fré van de VUB. Fré gaat een gesprek aan met mogelijk nieuwe studenten.

lees meer
  • News
donderdag 14 februari 2019

Clever doet een eerste financieringsronde

Clever is sinds haar oprichting sterk uit de startblokken geschoten. Om die groei te bevestigen in binnen- en buitenland zetten we in op de professionalisering van onze technologie en breiden we ons team gevoelig uit. Hiervoor doet Clever haar eerste financieringsronde.

Meer details over onze plannen en de informatienota voor de financiering vind je terug op de campagnepagina.


lees meer
  • Blog
donderdag 31 januari 2019

Chatbots hét wapen in de strijd rond online retail

Het aantal internationale retail giganten dat zich mengt in de strijd voor de online consument wordt steeds groter en groter. Toch wil dat niet zeggen dat de kleinere spelers de strijd op voorhand hebben verloren. Alles draait om de customer experience en daar gaan kwalitatieve chatbots een steeds grotere rol in spelen.

lees meer
  • Case
woensdag 9 januari 2019

Aalter heeft haar eigen AI Agent

De gemeente Aalter heeft er een medewerker bij. Een AI agent of intelligente robot die vragen van bewoners beantwoordt over openingsuren, administratieve zaken, parkeren en veel meer.

lees meer
  • News
maandag 10 december 2018

Clever oprichter finalist Oost-Vlaams Ondernemer van het jaar

Clever is verheugd met de nominatie van Maarten Verschuere, onze oprichter en CEO, als JCI jong Oost-Vlaams ondernemer van het jaar.

lees meer
  • Case
donderdag 15 november 2018

Adlit en Clever maken samen een mediawijze chatbot

Juridische vragen over reclame zijn niet altijd eenvoudig te beantwoorden. De chatbot van Adlit helpt een handje.

lees meer
  • Blog
donderdag 15 november 2018

7 mythes over chatbots

Chatbots duiken overal op. Er is zowel positieve als negatieve feedback. Maar vanwaar komt die negatieve feedback en wat klopt er eigenlijk van?

lees meer
  • Case
donderdag 11 oktober 2018

Winston is de naam en hij weet alles over Shortcut!

Shortcut, het frisse Brusselse communicatiebureau, roept samen met Clever Winston in het leven. De mascotte weet alles over waar ze goed in zijn en waar ze voor staan.


lees meer
  • Case
woensdag 3 oktober 2018

Open VLD Nazareth-Eke chatbot Belle informeert over de verkiezingen

Met de verkiezingen in het vooruitzicht wil je graag weten waarom je voor een partij stemt. De Clever chatbot van Open VLD Nazareth-Eke vertelt je over haar standpunten en haar kandidaten.

lees meer
  • Case
maandag 1 oktober 2018

De chatbot van BBF helpt je bij je vragen over hun appartementen

Clever maakt voor BBF een chatbot die veelgestelde vragen beantwoordt.





lees meer
  • Case
donderdag 27 september 2018

De Persgroep automatiseert klantenservice

In samenwerking met De Persgroep automatiseerde Clever hun klantenservice. Veelgestelde vragen beantwoordt de chatbot genaamd Lisa nu 24/24 7 op 7.

lees meer
  • Blog
woensdag 25 juli 2018

9 dingen die je waarschijnlijk nog niet wist over chatbots

Chatbots zijn virtuele assistenten die geautomatiseerde antwoorden bieden. Ze vinden hun toepassing in verschillende velden zoals customer service, lead generation en marketing. Hieronder 9 dingen die je waarschijnlijk nog niet wist over chatbots.

lees meer
  • Blog
woensdag 27 juni 2018

Een onmisbare call-to-action in 5 stappen!

Een leadgenerator maken is heel eenvoudig. Dat is zeker! Maar je wil natuurlijk zo veel mogelijk leads verzamelen. Een goede call-to-action is daarom van groot belang. Hoe zorg je er voor dat mensen ingaan op jouw call-to-action en hun e-mailadres achterlaten? Dit zijn de 5 belangrijkste zaken waar je op moet letten.

lees meer
  • Blog
donderdag 21 juni 2018

5 tips voor de perfecte chatbotdialoog!

Een dialoog schrijven voor een chatbot is niet zo eenvoudig als het lijkt. Wil je een goed conversatie schrijven dan moet je zowel denken aan user experience als aan creativiteit. Goede chatbotdialogen zijn nuttig, brengen het merk tot leven en begrijpen de context van de klant.

lees meer
  • Blog
woensdag 6 juni 2018

Waarom lead generation?

Waarom zou je aan bot lead generation doen? Is dat wel nodig? Kost dat niet te veel? Aan het einde van dit artikel ken je het antwoord op al deze vragen!

lees meer
  • Blog
maandag 28 mei 2018

5 vragen die bepalen of een chatbot iets voor jouw onderneming is

Een chatbot is een toepassing van artificiële intelligentie die jouw onderneming op verschillende manieren helpt. Wil jij weten of een chatbot een meerwaarde is voor jouw onderneming? Deze 5 vragen helpen je op weg.

lees meer
  • Blog
woensdag 16 mei 2018

Hoe een chatbot de Turingtest bijna doorstond of het belang van scoping

Google Duplex sloeg de wereld met verstomming tijdens Google IO. Op een natuurlijke manier die bijna niet te onderscheiden was van een echte persoon maakte een AI een afspraak op restaurant, compleet met uhm’s en haperingen die je anders alleen van mensen verwacht. Hoe haalde het bijna de Turingtest?

lees meer
  • Blog
vrijdag 11 mei 2018

Maken bots binnenkort websites overbodig?

Tegenwoordig heeft zowat elke onderneming een website. Ongeveer 4 op 5 heeft er één en ze zijn niet meer weg te denken. Maar dat verandert.

lees meer
  • News
  • Blog
woensdag 9 mei 2018

Chatbot voor gemeente Aalter

In opdracht van de gemeente Aalter maakt Clever samen met Libaro een chatbot die op vragen van de inwoners antwoordt.

lees meer
  • Blog
donderdag 3 mei 2018

De 3 conversatietypes die de dialoog van een bot beïnvloeden

Bots zijn toepasbaar in ontelbaar veel situaties. Er zijn situaties waarin er ruimte is voor humor en waar het er allemaal wat losser aan toe gaat maar er zijn ook situaties waarin we liever een to-the-point antwoord hebben zonder al te veel niet-informatieve content. We kunnen die situaties onderverdelen in drie categorieën.

lees meer
  • News
  • Blog
donderdag 19 april 2018

Clever genoemd as BelgianTop 50 Startup to invest in

Clever werd geselecteerd als één van de top 50 startups om in te investeren door een jury van 9 top durfkapitalisten.

lees meer