• nieuws & cases

    Ontdek hier onze laatste nieuws en cases

  • Blog
donderdag 6 juni 2019

3 voordelen van conversationele chatbots als brand ambassador

Artificiële intelligentie helpt om de conversationele flow te optimaliseren en efficiënter te communiceren naar je doelgroep. Er zijn 3 belangrijke voordelen!

lees meer
  • Blog
dinsdag 4 juni 2019

Een persoonlijke gids op je website: de e-commercebot

Hoe gemakkelijk zou het zijn om te vragen aan een chatbot waar een product zich bevindt op de website, en dat op elk moment van de dag?

Gelukkig leven we ondertussen in het jaar 2019 en is dit allemaal mogelijk!

lees meer
  • Case
  • Blog
dinsdag 28 mei 2019

Floyd weet het perfecte festival voor jou!

Chatbots hebben niet altijd een marketingdoel, ze kunnen ook ingezet worden als entertainment. Floyd de Festivalbot is daar een mooi voorbeeld van. Aan de hand van vijf vragen kan hij je vertellen welk festival past bij jou!

lees meer
  • Blog
vrijdag 24 mei 2019

5 taken waarmee een chatbot de recruiter helpt

Een HR consultant kan beroep doen op de deskundigheid van een chatbot. Zo komt er meer tijd vrij om zich te focussen op het persoonlijk contact met de kandidaat.

lees meer
  • Blog
maandag 6 mei 2019

5 tips om je lead generation te optimaliseren

Moeite met het genereren van leads? Implementeer een chatbot in je marketing en maak van deze taak een eitje. Lees hier de 5 tips hoe je dit kan bereiken.

lees meer
  • Blog
dinsdag 23 april 2019

Verschaf 24/7 informatie over de verkiezingen in je gemeente of stad a.d.h.v. een chatbot

De gemeentelijke en provinciale verkiezingen zijn net achter de rug en de Europese staan vlak voor de deur. Tijd om de inwoners van je gemeente of stad in te lichten over de organisatie van zondag 26 mei 2019. Door een chatbot in te schakelen, informeer je de inwoner snel en gemakkelijk over tal van praktische zaken binnen je gemeente of stad.

lees meer
  • Blog
dinsdag 9 april 2019

4 redenen om een chatbot in te schakelen bij het plannen van een vakantie

Een vakantie plannen is soms stressvol en neemt veel tijd in beslag. Met de hulp van een chatbot loopt dit proces gemakkelijker en sneller. Hoe helpt een chatbot bij het organiseren van een zalige reis?

lees meer
  • Blog
donderdag 31 januari 2019

Chatbots hét wapen in de strijd rond online retail

Het aantal internationale retail giganten dat zich mengt in de strijd voor de online consument wordt steeds groter en groter. Toch wil dat niet zeggen dat de kleinere spelers de strijd op voorhand hebben verloren. Alles draait om de customer experience en daar gaan kwalitatieve chatbots een steeds grotere rol in spelen.

lees meer
  • Blog
donderdag 15 november 2018

7 mythes over chatbots

Chatbots duiken overal op. Er is zowel positieve als negatieve feedback. Maar vanwaar komt die negatieve feedback en wat klopt er eigenlijk van?

lees meer
  • Blog
woensdag 25 juli 2018

9 dingen die je waarschijnlijk nog niet wist over chatbots

Chatbots zijn virtuele assistenten die geautomatiseerde antwoorden bieden. Ze vinden hun toepassing in verschillende velden zoals customer service, lead generation en marketing. Hieronder 9 dingen die je waarschijnlijk nog niet wist over chatbots.

lees meer
  • Blog
woensdag 27 juni 2018

Een onmisbare call-to-action in 5 stappen!

Een leadgenerator maken is heel eenvoudig. Dat is zeker! Maar je wil natuurlijk zo veel mogelijk leads verzamelen. Een goede call-to-action is daarom van groot belang. Hoe zorg je er voor dat mensen ingaan op jouw call-to-action en hun e-mailadres achterlaten? Dit zijn de 5 belangrijkste zaken waar je op moet letten.

lees meer
  • Blog
donderdag 21 juni 2018

5 tips voor de perfecte chatbotdialoog!

Een dialoog schrijven voor een chatbot is niet zo eenvoudig als het lijkt. Wil je een goed conversatie schrijven dan moet je zowel denken aan user experience als aan creativiteit. Goede chatbotdialogen zijn nuttig, brengen het merk tot leven en begrijpen de context van de klant.

lees meer
  • Blog
woensdag 6 juni 2018

Waarom lead generation?

Waarom zou je aan bot lead generation doen? Is dat wel nodig? Kost dat niet te veel? Aan het einde van dit artikel ken je het antwoord op al deze vragen!

lees meer
  • Blog
maandag 28 mei 2018

5 vragen die bepalen of een chatbot iets voor jouw onderneming is

Een chatbot is een toepassing van artificiële intelligentie die jouw onderneming op verschillende manieren helpt. Wil jij weten of een chatbot een meerwaarde is voor jouw onderneming? Deze 5 vragen helpen je op weg.

lees meer
  • Blog
woensdag 16 mei 2018

Hoe een chatbot de Turingtest bijna doorstond of het belang van scoping

Google Duplex sloeg de wereld met verstomming tijdens Google IO. Op een natuurlijke manier die bijna niet te onderscheiden was van een echte persoon maakte een AI een afspraak op restaurant, compleet met uhm’s en haperingen die je anders alleen van mensen verwacht. Hoe haalde het bijna de Turingtest?

lees meer
  • Blog
vrijdag 11 mei 2018

Maken bots binnenkort websites overbodig?

Tegenwoordig heeft zowat elke onderneming een website. Ongeveer 4 op 5 heeft er één en ze zijn niet meer weg te denken. Maar dat verandert.

lees meer
  • News
  • Blog
woensdag 9 mei 2018

Chatbot voor gemeente Aalter

In opdracht van de gemeente Aalter maakt Clever samen met Libaro een chatbot die op vragen van de inwoners antwoordt.

lees meer
  • Blog
donderdag 3 mei 2018

De 3 conversatietypes die de dialoog van een bot beïnvloeden

Bots zijn toepasbaar in ontelbaar veel situaties. Er zijn situaties waarin er ruimte is voor humor en waar het er allemaal wat losser aan toe gaat maar er zijn ook situaties waarin we liever een to-the-point antwoord hebben zonder al te veel niet-informatieve content. We kunnen die situaties onderverdelen in drie categorieën.

lees meer
  • News
  • Blog
donderdag 19 april 2018

Clever genoemd as BelgianTop 50 Startup to invest in

Clever werd geselecteerd als één van de top 50 startups om in te investeren door een jury van 9 top durfkapitalisten.

lees meer