Predictive analytics

Onder predictieve analyse verstaan we alle vormen van analyse die je helpen om toekomstig gedrag van mensen in het algemeen en klanten specifiek te gaan voorspellen.

Dit kan onder andere gaan om het voorspellen van klanten waar de kans groot is dat ze de klantenrelatie gaan opzeggen (churn analyse) of gaan voorspellen welk product de grootste kans heeft om door een klant of prospect gekocht te worden (recommendation engine).

Om dit te doen gaan we grote hoeveelheden data uit het verleden analyseren om te zien welke patronen we hierin kunnen herkennen. Deze patronen worden vervolgens gebruikt voor het voorspellen van toekomstig gedrag.

Toepassingen

Clever heeft reeds voor heel wat bedrijven dergelijke predictieve analyses uitgevoerd. Dit werkt zowel voor grote als voor kleine bedrijven, zolang er maar historische data aanwezig is.

Het voordeel van het hebben van dergelijke predicties is dat ook de rest van de bedrijfsvoering hierop kan worden afgezet en dat zaken zoals voorraadbeheer en budgettering ook een pak onderbouwder kunnen gebeuren.

Wil u graag meer weten over predictieve analyse? Bel ons op +32 472 714 811 of mail naar info@clever.be. We nemen zo snel mogelijk contact op en bespreken samen met u de mogelijkheden.

Geïnteresseerd in deze solution?
get in touch